Médiaelemzés

Személyével, szervezetével, versenytársaival vagy iparágával kapcsolatos médiamegjelenéseket adatvizualizációs technikákkal tesszük szemléletessé. A PressMonitorban tízennyolcféle kvantitatív és kvalitatív elemzővel tudjuk adott időszak médiavisszhangját különböző szempontok szerinti lebontással érthetővé tenni. Az elemzés fontos visszacsatolást jelent sajtókommunikációs munkájának eredményességéről. Megjelenéseinek számát és tendenciáját számos grafikontípus segítségével kivetítheti terjesztés (országos, regionális, helyi), nyelv, ország, terület (külföld, belföld), hangvétel (pozitív, negatív, semleges) és médiumtípus (nyomtatott, online, rádió, televízió, közösségi média) szerint.

Mindeközben a kvalitatív médiaelemzés nagyban hozzájárul ahhoz, hogy az ügyfél jól ismerje az adott időszakban a róla kialakult médiaképet. Osztályozza a sajtóvisszhang hangvételét (pozitív, negatív, semleges), mélységét (tárgyaló vagy érintőleges), és mérhetővé teszi a médiakommunikáció sikerességét. A statisztikai adatok segítségével a kommunikáció mind a versenytársakkal, mind a korábbi időszakok adataival összehasonlíthatóvá válnak. A médiaelemzés feltárja azt is, hogy milyen kritikákkal találkozhatott legnagyobb arányban a médiafogyasztó, mely véleményformálók tematizálták a közösségi párbeszédet, így ügyfelünk időben felkészülhet a megfelelő válaszokra, esetleges sajtókiigazításokra. Az elemzések segítségével a kommunikáció tervezhetővé és célzottá válik, és az objektív visszacsatolás révén a célok és eredmények meghatározása mérhető adatok tükrében történhet. Korunk információs tengerében a professzionális kommunikáció nélkülözhetetlen kelléke a média elemzése és a sajtóaktivitások mérése, hisz ezek hiánya eseti és benyomásokon alapuló döntésekhez vezethetnek. 

 

 

 

Vissza