Gyakran ismételt kérdések

Mire való a PressMonitor?

Ma már minden médiafigyelési és elemzési tevékenység nélkülözhetetlen része egy korszerű keresőrendszer, kiváltképp, ha a tartalmak nemcsak viszonylag csekély számú belföldi forrásokra szűkülnek le, hanem nagyszámú, nemzetközi médiaforrásokat is magukban foglalnak.
 
Az online eszköz több mint 200 000 hazai és külföldi online, print és elektornikus forrást, valamint több százezer blogot és közösségi médiatartalmat szemléz tetszőlegesen megadható kulcsszavak és beállítások alapján, hogy a média és a webkettő táguló világegyeteméből Ön csak arról értesüljön, ami számára igazán érdekes. Ez napi több mint négymillió indexált tartalomba való keresést és elemzést jelent. A PressMonitor egy sor nyelvtechnológiai megoldással segíti elő a napi idegen nyelvű médiaszemlézési és elemzői munkát.

Hogyan lehet igénybe venni a szolgáltatást?

Szolgáltatásunkat szakértői keretszerződéssel veheti igénybe, amennyiben Önnek komplexebb, elemzői, hírösszefoglalási és médiaszemlézési igényei vannak. Egy rövidebb szoftverbérleti konstrukció (SAAS) lép életbe akkor, ha csak médiafigyelő alkalmazásunkat szeretné saját használatra igénybe venni.

 

A PressMonitor kedvezményes konstrukcióban egy hónapig kipróbálható. A webalapú alkalmazáshoz semmi más nem szükséges, mint egy internetelérés és egy böngésző (ajánlott: Mozilla Firefox vagy Internet Explorer). Árlistánkat letöltheti itt

 

Milyen médiaelemzési és mérési opciók érhetők el a PressMonitor felületén?

A PressMonitor számos kvantitatív és kvalitatív médiaelemző lehetőséget kínál felhasználóinak. Ennek segítségével a médiamegjelenéseket:

  • ország
  • nyelv
  • forrás neve
  • forrás típusa
  • terjesztés
  • nyilatkozók
  • téma
  • kategória
  • irányultság
  • hangvétel (pozitív/negatív/semleges)
  • mélység (érintő/tárgyaló)
  • médiasúly (primér/szekunder)


szerint osztályozhatja. Az eredményeket grafikonokon, kördiagramokon és táblázatokban vizuálisan is megjelenítheti kívánt időszakra. A Kvalitatív elemzés/Polaritás index alatt lehetőség van egy adott sajtóaktivitás hatékonyságának - reach és polaritás-alapú - mérésre ábrázolására is. Az Idézetbányászati modulunkkal pedig négymennyiségű tartalomból tudjuk szövegbányászati algoritmusunkkal kiszedni a nyilatkozatokat és nyilatkozók neveit. Szófelhő alkalmazásunk hagyományos statisztikai alapú word-cloud elemzés, mely segíthet annak gyors megértésében, hogy több ezer tartalomban mely kifejezések, témák voltak a legdominánsabbak. Átvett hírek elemző modulunk, felfűzi láncba egy sajtókommunikáció által generált hírfolyamot. Sorrendet is állíthatunk médiamegjelenéseink között aszerint, mely híreket vették át legtöbben adott időszakban.

Amennyiben a fenti elemzéseket az ügyfél nem kívánja maga összeállítani, vagy összetettebb feladatok elvégzésére van szüksége hosszú távon, úgy szakértői keretek között nyújtunk segítséget Önnek.

Mire használható a gépi fordítás?

A gépi fordítás hátterét partnerünk, az itranslate.eu szolgáltatás adja +35 nyelvpárban. A gépi fordítással egy gombnyomással megkapja a hír vagy hírrészlet nyersfordítását. A lefordított szövegek minőségüknél fogva természetesen nem alkalmasak komolyabb vállalaton belüli kommunikációs célokra, de segítik a hírek, közösségi média bejegyzések gyors értelmezését és megértését különösen akkor, ha nem angol nyelvű a cikk, hanem valamely ritkábban beszélt nyelvről van szó.

Mi a reputációmenedzsment?

A vállalati reputáció, fogadtatás, vélemény vagy "renomé" értéke felbecsülhetetlen az üzleti eredményesség, a reális önértékelés és a megfelelő vállalati döntések meghozatala szempontjából. Alapjaiban határozza meg viszonyunkat vállalatunk "érintettjeivel" (stakeholders); azaz partnereinkkel, vevőinkkel, ügyfeleinkkel, beszállítóinkkal, a médiával, a lobbicsoportokkal illetve a fogyasztókkal.

Köztudott, hogy a vállalati kommunikáció hatékonysága önmagában, "INPUT alapon" nem mérhető. Az, hogy egy vállalat hány sajtóközleményt adott ki, hogy meg van elégedve a kommunikációjával és vállalati kultúrájával, nem más mint egy belső értékítélet. Egyre több cég ismeri fel az "OUTPUT alapú" mérés jelentőségét, mely során a vállalati kommunikáció és a társadalmi felelősségvállalás (CSR) eredményességét azáltal mérik, hogy mi jelenik meg a szakmai fórumokon olyan véleményformálók tollából, mint a szakírók, az elemzők vagy maguk a fogyasztók.

Ezért fontos megjegyezni, hogy az általunk figyelt tartalmak fontos részét képezik az ingyenes keresők számára "láthatatlan" webblogok, regisztrációhoz vagy előfizetéshez kötött adatbázisok, közösségi platformok. Ezek ugyanis output jellegű visszacsatolást nyújtanak egy-egy cég tevékenységéről, szerepéről. Nyomon követésükkel tehát reálisabb képet és visszacsatolást tudnak adni egy nagyvállalat számára döntéshozói lépéseinek fogadtatásáról és megítéléséről, továbbá a reputációmenedzsmentnek köszönhetően tudatosabban tudják alakítani vállalatuk médiastratégiáját, médiaképét.

Kiknek hasznos szolgáltatásunk?

Rendszerünk rendkívül hasznos Önnek,

  • ha cégéről vagy szervezetéről írnak a nemzetközi sajtóban,
  • ha van olyan téma vagy esemény, amelynek sajtóvisszhangját figyelemmel kísérné a nemzetközi médiában,
  • ha van olyan iparág, melyet nyomon akar követni a külföldi sajtóban, mert kutatást végez, illetve cége piaci bevezetést vagy expanziót tervez, esetleg külföldi leányvállalatot, képviseletet szándékozik nyitni,
  • ha exportpiacot keres és ehhez szüksége lenne a célpiacok importigényeit feltárni,
  • ha figyelné külföldi vagy hazai versenytársai megjelenéseit,
  • ha olyan tevékenységet végez, amelyhez hasznos egy valós idejű hír- és információszolgáltató,
  • ha B2C kommunikációt végez és fontos szemmel tartania azt, mit mondanak szervezetéről vagy Önről a közösségi hálókon,
  • ha kutatói munkát végez, melyhez elengedhetetlen a széles körű, nemzetközi médiatartalomban való hatékony keresés.

Már van médiafigyelő partnerem. Mivel nyújt többet a TranzPress?

Ha új médiafigyelő partnerrel működne együtt, előtte vizsgálja meg az alábbi kérdéseket:

 

  • jelenlegi sajtófigyelője szállít-e külföldi híreket?
  • ha igen, hány forrásból teszi ezt, és milyen nyelveken?
  • a híreken túl kap-e olyan járulékos szolgáltatásokat, mint médiaadatbázis, médiaelemzés, hírarchívum, online szabadszavas keresés vagy gépi és manuális fordítás?
  • belföldi médiában hány forrást fed le jelenlegi partnere?

 

A PressMonitor  olyan integrált, webes felület, amely a kül- és belföldi média nyomon követéséhez és értékeléséhez szükséges minden szolgáltatást egyben kínál. Ezenkívül belföldi médialefedettsége is a lagnagyobb a hazai szolgáltatók sorában, hiszen + 15 000 magyar hírportált, fórumot és blogot látunk. Cége időt és pénzt takarít meg, miközben a nemzetközi médiában szerzett információk segítségével a vállalat kommunikációs tevékenysége előtt új dimenziók nyílnak meg.

Mit kell tudni kivonatolt fordításainkról?

Tartalmi kivonataink a klasszikus referátum elnevezéssel jellemezhetők, mely szerint:

 

  • megfelelnek a szövegszerűség minden követelményének,
  • az elsődleges dokumentumok - esetünkben a sajtóhírek - tömör tartalmi reprezentációi,
  • nem tesznek közvetlen utalást az elsődleges dokumentumra,
  • nem kritikusak vagy elfogultak az elsődleges dokumentum tekintetében, tartalmuk objektív, nem tartalmaznak véleményt vagy értékítéletet,
  • szerzőjük nem azonos a sajtóhír szerzőjével, szerzőjük maga a referáló,
  • tartalmazza a szükséges metainformációkat (sajtóorgánum neve, szerző neve, terjedelem, megjelenés dátuma),
  • mivel sem részben, sem egészben nem szó szerinti reprezentációi az elsődleges dokumentumnak, hanem sűrített hírösszefoglalók, információs céllal történő átadásuk nem ütközik semmilyen szerzői jogi törvénybe.

A kivonatok kb. 800 karakteres terjedelműek, és jellemzően angol vagy magyar nyelven készítjük el őket számos forrásnyelvből (németről, bolgárról, szerbről, lengyelről, törökről stb.)

Milyen gyakran frissíti találati listáit a PressMonitor?

A források sokrétűsége miatt nehéz gyakoriságot meghatározni, de az alábbiak irányadást nyújtanak e tekintetben.

Online

 

  1. Leglátogatottabb, "mainstream" hírportálok (pl. Index, Origo, lemonde.fr, washingtonpost.com stb.) - keresőszavakra és szabályokra megtalált tartalmai max. 5-45 perc késéssel jelennek meg felületünkön a forrásoldalon való közzétételtől számítva.
  2. Kevésbé látogatott, ún. "másod-harmadrangú" hírportálok - max. 30-60 perc késéssel jelennek meg felületünkön a forrásoldalon való közzétételtől számítva.
  3. Kevéssé látogatott, "negyedrangú" hírportálok, blogok, üzenőfalak - max. 1-2 óra késéssel jelennek meg felületünkön a forrásoldalon való közzétételtől számítva.

 

Nyomtatott

 

  1. Belföldi nyomtatott sajtó - napi egyszer a reggeli órákban, 08.00 -10.00 óra között. Van olyan kiadvány, mely nyomtatásban való megjelenése előtt már 2-3 nappal megtekinthető rendszerünkben. Van olyan is, amely csak a megjelenést követő 1-2 napon belül érhető el.
  2. Külföldi nyomtatott sajtó és hírügynökségi tartalmak (tudósítások, szakfolyóiratok, tanulmányok, RTV leiratok, sajtóközlemények stb.)

 

RTV

 

  1. Belföldi RTV tartalmak adástól számított 24 órán belül, elsősorban kora reggeli frissítésben kerülnek jelszóval védett felületünkre.
  2. Nemzetközi rádió és televíziós klippingek már néhány perccel adást követően megtalálhatók a PressMonitor felületén, ezért érdemes folyamatosan a hírfolyamon tartani szemünket.

Milyen típusú forrásokat fed le a PressMonitor?

 

A PressMonitor több mint 200 000 nemzetközi forrást követ nyomon, és sok ezer közösségi médiaforrást, blogot szemléz. Ezek nagyságrendi megoszlása típusonként a következő:
 
Forrás típusa      % Külföldi Belföldi  
Online hírforrások 96%             ~ 192 400        ~ 5 000           
Nyomtatott sajtó 3% ~ 2500 ~ 79  
Rádió és televízió 1% ~ 110 ~ 18  
Összesen 100% ~ 195 000 ~ 5000  
Közösségi média  (social networks, blogok, fórumok   ~ 100 000
 
              
napi + 4 millió indexált tartalom         

 

Megjegyzés: a fenti táblázat csak tájékoztató jellegű. Mivel a források összetétele folyamatosan változik  - hozzáadódnak újak, eltűnnek régiek pl. blogok, hírportálok - ezért pontos lista közzététele nem lehetséges.

Mi a metainformáció?

Az adott sajtótermékkel kapcsolatos kiegészítő információ mint pl. forrás neve, típusa, besorolása, cikk megjelenésének dátuma, szerző neve és cikk terjedelme.

Miért fontos a nemzetközi média figyelése?

Kb. 100-150 többnyire magyar tulajdonú hazai vállalat működik Magyarországon, amelynek eseményei vagy ügyfelei (fúziók, akvizíciók, tulajdonosváltások, részvénycserék, tőkeemelések, piaci bevezetések stb.) híreket generálnak a regionális és nemzetközi sajtóban. E cégek sokszor csak idegen nyelven kapnak médiafigyelést, vagy egyáltalán nem tartják számon sajtóvisszhangjukat. Így jelentős információktól, visszacsatolástól esnek el.


A Cost of Not Knowing (CONK) Nyugat-Európában és az USA-ban hétköznapi kifejezés arra a jelenségre, amikor egy vállalat az információhiánynak köszönhetően bevételtől esik el, vagy szervezetében áttételes költségeket generál. A nemzetközi médiafigyelés elősegíti a vállalat pontosabb folyamatértékeléseit, sajtókommunikációs stratégiáját, és támogatja a döntéshozók munkáját. Fontos szerepet tölt be a benchmarking és best practice kutatások szempontjából is.

 

Magyarország bővülő és erősödő exportteljesítménye miatt is egyre fontosabbá válik a nemzetközi hírforrások beható ismerete és keresése, hiszen a médiában megjelenő információk üzleti értékké konvertálhatók amennyiben a keresés egy célzott és jó módszertant követ.

Mi a médiafigyelés célja és haszna?

A sajtófigyelés egyidős a szabad sajtóval. Az első sajtófigyelő társaságok a 19. század második felében jöttek létre abból a célból, hogy magánszemélyek, vállalatok, állami intézmények megbízásából figyeljék és szemlézzék a napi sajtóban megjelenő, a megrendelők számára fontos híreket, cikkeket. A sajtókivágatok, hírösszefoglalók és sajtóelemzések elsődleges célja napjainkban is az, hogy egy vállalat pontosan nyomon tudja követni kommunikációs stratégiájának eredményességét, sajtóvisszhangját illetve a média és véleményformálók vélekedését a cégről. A célzott sajtómonitoring hasonlóan fontos hivatása a versenytársak figyelése is, illetve egy piaci esemény folyamatos nyomon követése a sajtóban. A magánpiaci szféra szempontjából tehát ilyen módon három fő csoportra osztjuk a sajtófigyelés céljait:

 

  1. Reputációmenedzsment - avagy mit ír rólunk a sajtó?
  2. Iparági sajtófigyelés - avagy egy specifikus téma nyomon követése a médiában
  3. Versenytársfigyelés - avagy mit írnak a konkurenciáról és termékeiről?

 

A sajtófigyelés egyik fő feladata tehát minél szélesebb körű sajtóforrást szemmel tartani az ügyfelek igényei szerint. Ugyanilyen fontos feladata a felhasználó szempontjából releváns híreket szűrni és könnyen feldolgozhatóvá tenni, pl. fordítások, referátumok, összefoglalók, elemzések készítésével. Fontos továbbá, hogy az ügyfél pontos képet kapjon arról is, hogy az adott sajtóterméket ki jegyzi, melyik sajtóorgánumban jelent meg és mikor. Ezért az ún. metainformációk felelnek, melyek nélkülözhetetlen részét képezik a szűrt híreink hír- és információértékének. Egy állandó médiafigyelés, amely az eredményeket elemzés alá is veti, felbecsülhetetlen értéket nyújt egy vállalat döntéshozóinak és vezetőinek üzleti stratégiai döntéseik meghozatalában, sajtókommunikációs tevékenységük erősítésében és hosszú távú terveik kidolgozásában.